26.01.2012

Проект ДІАЛОГ підняв тему якості муніципальних послуг!

Проведено чергову зустріч представників органів місцевого самоврядування міст, яка була присвячена питанню покращення якості надання громадянам так званих адміністративних послуг і мала назву фахової майстерні. Саме тих послуг, користуватися якими кожна людина вимушена на протязі всього свого життя. Іншими словами, мова йшлася про різноманітні довідки - «справочки», без яких ніякої справи в реальному житті людині вирішити неможливо. А чи легко дістатися всіх таких довідок простому громадянину? Скільки часу, нервів, грошей потребують такі походи до чиновників?

Отже, тема розмови була обрана дуже актуальна. І зібралися на цю зустріч саме ті відповідальні люди, від діяльності яких багато в чому залежить настрій і благополуччя людей, ті, які по роду своєї роботи мають  безпосередньо займатися організацією надання громадянам адміністративних послуг. Це і міські голови, їх заступники, адміністратори дозвільних центрі, керівники центрів надання муніципальних послуг міст, де вже такі центри створені і працюють. Отже, всіх цікавило питання, що треба зробити, аби полегшити громадянам доступ до адміністративних послуг, зробити цю процедуру максимально простою і зручною для людей.

Тим паче, що Верховна Рада України має намір незабаром прийняти новий, ініційований Президентом України,  Закон «Про адміністративні послуги», яким буде нормативно узаконено створення повселюдно спеціальних центрів надання адміністративних послуг. 
Представлений аналіз сучасного стану речей в містах області виявив дуже багато незручностей і неузгодженостей в процесі обслуговування заявників. Майже у половині міст обласного значення громадяни мають дуже складний доступ до інформації про перелік органами влади адміністративних послуг, що надаються, їх змісту, місць надання, відповідальних виконавців, графіків їх роботи, платності або безоплатності і таке решта. Не говорячи вже про те, що значна кількість місць, де громадянам надаються послуги адміністративного характеру, є не пристосованими для такого роду діяльності. Вони не відповідають нормативам комфорту, зручності і ще багато чому, без чого процес отримання таких послуг перетворюється у іспит громадян на їх психологічну і фізіологічну стійкість.
З другого боку, наводилися найкращі практики із закордонного досвіду організації надання публічних послуг громадянам, а також взірці вітчизняного, яким, наприклад, можуть похизуватися Винниця, Луцьк, Івано-Франківськ, Харків, Дніпропетровськ і деякі інші міста України. Познайомилися  учасники і з брошюрою Мінекономіки України з передмовою Президента України В.Януковича про зразковий «Електронний уряд», до створення якого мають прагнути всі органи місцевої влади. І все ж, у повітрі так залишалося питання:
чому на Донеччині так повільно іде процес створення таких центрів надання адміністративних послуг (ЦНАПів), чому багатьом містам регіону ще дуже далеко до стандартів, якими прийдеться керуватися згідно із вимогами нового Закону,  вже починаючи з червня поточного року?


Називалися різні причини - від нестач коштів у міському бюджеті, до неузгодженості і протиріч у законодавстві, які обмежують нормативними рамками діяльність місцевих чиновників. Ставилося питання і про низьку заробітну плату чиновників, скорочення штатів, завантаженість робочих органів іншими завданнями і проблемами. Врешті решт, більшість причин в результаті мозкового штурму були визнаними не такими вже й визначальними. Залишилася одна, головна, від якої слід виходити у всіх оцінках щодо стану вирішення такого складного і резонансного для суспільства питання як надання публічних адміністративних послуг. Це питання мотивації. Отже, якщо головна посадова особа в місті захоче змінити стан речей і замінити старий корупційно загрозливий алгоритм взаємодії замовників адміністративних послуг і їх надавачів на інший, сучасний, зрозумілий і зручний для громадян, то в такому випадку знаходяться і гроші, і кадри, і приміщення. Звісно, за умов, що цій ініціативі ніхто не буде заважати. В тому числі, що дії ці були підтримані і затверджені законодавцем. З цього приводу, учасники майстерні одноголосно визначилися, що держава має потурбуватися і підтримати всіма можливими засобами і ресурсами органи місцевого самоврядування в їх бажанні покращити свою роботу у напряму якісного обслуговування населення.

Внимание! Сайт на редизайне!

 

Внимание! В настоящее время наш сайт находится на редизайне!

Надеемся на понимание!

С уважением, команда АРМС!